- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
- Μαρία Λ
-
Topic Author
- Νέο Μέλος
-
e-igoumenitsa.gr/forum/viewtopic.php?t=1342
Ημερίδα με θέμα «Η Θεσπρωτία στο νέο αναπτυξιακό περιβάλλον» θα πραγματοποιηθεί στην Ηγουμενίτσα, την ερχόμενη Δευτέρα (σ.σ. ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΩΜΑ, 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 ) στις 11, παρουσία του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργου Αλογοσκούφη. Στην ημερίδα θα παραστεί και ο Υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας. Την εκδήλωση που θα φιλοξενηθεί στο Ξενοδοχείο Angelika Pallas, διοργανώνει ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.
Άραγε θα απασχολήσει την ημερίδα και η δική μας περιοχή? Θα συζητήσουν καθόλου προτάσεις για ανάπτυξη και της ορεινής Θεσπρωτίας? Ή θα βάλουν πάλι μπροστά τις εξαγγελίες για Εγνατίες και Ιόνιες οδούς? Τους ενδιαφέρει άραγε η ανάπτυξη της Θεσπρωτίας ή μόνο να εξασφαλίσουν το άνετο πέρασμα από την περιοχή μας?
Πέρασμα όσων έρχονται και πάνε από και προς τας Ευρώπας και πρόσφατα και όσων έρχονται και πάνε από και προς Αλβανία:
e-igoumenitsa.gr/forum/viewtopic.php?t=1250
Τη δημοπράτηση του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Σαγιάδα - Κονίσπολη - Άγιοι Σαράντα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2007, ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην ημερίδα με θέμα «Ελληνοαλβανική Συνεργασία και Μεταναστευτική Πολιτική» που διοργανώθηκε το Σάββατο, στο Δήμο Σαγιάδας. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 38 εκατ. ευρώ και η ελληνική συμμετοχή θα καλύψει το 80% της χρηματοδότησης. Το έργο σύμφωνα με τον κ. Μπέζα, αναμένεται να διασφαλίσει τη διασύνδεση των περιοχών της νότιας Αλβανίας με το νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, την Εγνατία Οδό και το Δυτικό Άξονα, θα διασφαλίσει δηλαδή, όπως είπε, τη διασύνδεση με μεγάλα έργα υποδομής που ανήκουν στο Διευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών.
Συνδεδεμένο με το παραπάνω έργο είναι και το παρακάτω που τάχα γίνεται για το νοσοκομείο Φιλιατών:
e-igoumenitsa.gr/forum/viewtopic.php?t=1333
Επαναδημοπρατείται από την Περιφέρεια Ηπείρου στις 8 Μαΐου το έργο «Βελτίωση ?νέα χάραξη οδικού δικτύου κόμβος Παραποτάμου ? Ελαία ? Φιλιάτες (Α΄ Φάση)» με νέο προϋπολογισμό 1.100.000 ευρώ. Η έγκριση δημοπράτησης δόθηκε από την αρμόδια υπηρεσία, αφού έγινε επικαιροποίηση της σχετικής μελέτης και συντάχθηκαν τα συμβατικά τεύχη.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο έργο με αρχικό προϋπολογισμό 940.000 ευρώ, είχε δημοπρατηθεί την 21.4.2005. Η εκτέλεσή του όμως δεν ξεκίνησε ποτέ λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των αποζημιώσεων, με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να υποβάλλει αίτημα διάλυσης της εργολαβίας, το οποίο και έγινε δεκτό.
Ο απεγκλωβισμός του έργου του έγινε με διάθεση μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων πρόσθετων πιστώσεων ύψους 450.000 ευρώ, ώστε να καταβληθούν οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις που απαιτούνταν.
Η υλοποίησή του αποτελεί πολύ σημαντική εξέλιξη για το Νομαρχιακό Νοσοκομείο Φιλιατών και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Φιλιατών.
Να λοιπόν πού πάνε τα έσοδα από τους φορολογούμενους πολίτες. Παρεμπιπτόντως, ανάμεσα σε αυτούς είμαστε και εμείς. Κι ας μας ξεχνάνε. Όχι όμως να μας κοροϊδεύουν κιόλας ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Και για να ολοκληρώσετε άποψη για τα αναπτυξιακά έργα διαβάστε και την παρακάτω εξαγγελία:
www.epirusforum.gr/portal.php?topic_id=219
«ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»:
Ολοκλήρωση Διαγωνισμού για τον Οδικό Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65).
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Mε την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65), ένα ακόμα μεγάλο οδικό έργο μπαίνει στην τελική ευθεία για την κατασκευή του.
Όπως ξέρετε, το πρόγραμμα «Δρόμοι Ανάπτυξης» του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ευρώπη με Συμβάσεις Παραχώρησης, με συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 8 δισ. ευρώ. Ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα επενδυτικό πρόγραμμα, που θα αξιοποιήσει ιδιωτικά κεφάλαια περίπου 6 δις ευρώ.
Μέχρι σήμερα, έξι (6) από τα μεγαλύτερα έργα που έγιναν ποτέ στη χώρα, έχουν μπει στην τελική ευθεία για την κατασκευή τους. Συγκεκριμένα:
Υπογράψαμε και καταθέσαμε στη Βουλή προς κύρωση τη σύμβαση για την Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης και υπογράψαμε τη σύμβαση για την Ιόνια Οδό.
Την επόμενη εβδομάδα υπογράφουμε τη σύμβαση για τον Οδικό Άξονα Κόρινθος ? Τρίπολη ? Καλαμάτα και Λεύκτρο ? Σπάρτη.
Είμαστε στο τελικό στάδιο για την υπογραφή το Μάρτιο της σύμβασης του Οδικού Άξονα Ράχες Μαλιακού ? Κλειδί Ημαθίας, αλλά και του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας.
Επίσης, τον επόμενο μήνα αναδεικνύουμε ανάδοχο στο μεγαλύτερο από τα μεγάλα έργα, στον οδικό άξονα Κόρινθος ? Πάτρα ? Πύργος ? Τσακώνα, για τον οποίο η κατάθεση των προσφορών έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο.
Ο Οδικός Άξονας Κεντρικής Ελλάδος είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας, αφού συνδέει με αξιόπιστο και ασφαλή τρόπο, τη Δυτική με την Ανατολική Ελλάδα. Είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, απολύτως απαραίτητο για την ανάπτυξη της χώρας. Ταυτόχρονα, είναι ένα έργο ζωής για την Κεντρική Ελλάδα. Ξεκινά από τη Σκάρφεια, επί της ΠΑΘΕ, παρακάμπτει τη Λαμία, διασχίζει τη δυτική θεσσαλική πεδιάδα κοντά στις πόλεις της Kαρδίτσας και των Tρικάλων και συναντά την Εγνατία στη θέση Παναγιά.
Ο Οδικός Άξονας Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομός ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με συνολικό μήκος 232 χλμ. και συνολικό κόστος 1,6 δισ. ευρώ, δηλαδή διπλάσιο κόστος από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.
Η Σύμβαση Παραχώρησης του έργου περιλαμβάνει:
- την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του άξονα Σκάρφεια (ΠΑΘΕ) ? Παναγιά (Εγνατία), μήκους 175 χλμ., που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την αρχή, σε εντελώς νέα χάραξη
- και τη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος από τη Σκάρφεια έως τις Pάχες Φθιώτιδας του ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ.
Με την ανάδειξη αναδόχου, ολοκληρώνεται μια γιγάντια προσπάθεια που ξεκινήσαμε όλοι στο ΥΠΕΧΩΔΕ -πολιτική ηγεσία, μελετητές και στελέχη- τον Μάρτιο 2004. Για το έργο δεν υπήρχαν μελέτες (γεωλογικές, περιβαλλοντικές, οδοποιίας κλπ), δεν υπήρχε καν η τελική αναγνωριστική μελέτη για όλο το μήκος του δρόμου. Στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής κατορθώσαμε ώστε οι ερευνητικές εργασίες, οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης να δοθούν στους υποψηφίους ομίλους τον Αύγουστο του 2005. Τα τελικά τεύχη δημοπράτησης δόθηκαν το Νοέμβριο του 2005 στους υποψήφιους ομίλους, οι οποίοι κατέθεσαν τις τελικές οικονομικές προσφορές τους το Μάιο του 2006.
Είναι γνωστή η συνέχεια του διαγωνισμού, για την οποία υπήρξαν προσφυγές, για τις οποίες εκδόθηκε σχετική απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Εφαρμόζοντας αυτή την απόφαση, αναδείχθηκε σήμερα προσωρινός ανάδοχος του έργου ο όμιλος Hellenic Autopistas. Πιστεύω ότι μέχρι τέλη Μαρτίου θα υπογράψουμε την σύμβαση του έργου.»
Η Οικονομική Προσφορά του Αναδόχου
Ανάδοχος του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) αναδεικνύεται ο όμιλος Hellenic Autopistas στον οποίο μετέχουν, οι εταιρείες CINTRA S.A., DRAGADOS S.A., ΓΕΚ Α.Ε. και ΤΕΡΝΑ Α.Ε. κ.α.
Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 500 εκατομμύρια ευρώ σε τρέχουσες τιμές, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε παρούσα αξία η χρηματοδοτική συμβολή ανέρχεται σε 300 εκατομμύρια ευρώ.
Βασικά Στοιχεία του Έργου
Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 περιλαμβάνει:
? Τρείς κλάδους κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με μεσαία νησίδα (new jersey)
? 23 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ)
? 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ)
? 6 Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ)
? Σήραγγες διπλού κλάδου μήκους 10 χλμ.
? Cut and cover μήκους 620 μέτρων
? Απλές γέφυρες 2,5 χλμ.
? Κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ.
? Πλήρη αποκατάσταση του τοπικού δικτύου με ανισόπεδες διαβάσεις και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Εντός αποκλειστικής προθεσμίας 24 μηνών ο Παραχωρησιούχος οφείλει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από ΠΑΘΕ μέχρι την σύνδεση με την Εθνική Οδό Λαμία ?Καρπενήσι ενώ σε προθεσμία 45 μηνών το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία. Η προθεσμία περαίωσης για το σύνολο του έργου είναι εξήντα έξι (66) μήνες.
Απορία: Από τον καινούριο δρόμο που θα φτιάξουν, τον Ε65, θα φτάνουμε γρηγορότερα στο χωριό? Απλή λογική λέει πως όχι. Το παράλογο είναι το γιατί δίνονται τόσα χρήματα για ένα ακόμη δρόμο. Και δε λένε κουβέντα για τη σιδηροδρομική ένωση της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα.<br><br>Η δημοσίευση επεξεργάστηκε από: Μαρία Λ, at: 15.04.07 18:41
Please Σύνδεση or Δημιουργία λογαριασμού to join the conversation.
- Μαρία Λ
-
Topic Author
- Νέο Μέλος
-
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
www.nthesprotias.com/opinion.php?offset=9&back=true
Σιδηροδρομικό δούλεμα
ΘΑ γίνει δυσάρεστος, είπε, ο Ηπειρώτης ΓΓ του ΥΠΕΧΩΔΕ, κ. Τριφωνίδης.
Και μας το έσκασε το μυστικό: ξεχάστε το Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα !!!
Δυσάρεστος σίγουρα. Ειλικρινής όμως δεν ήταν. Γιατί για να είναι ειλικρινής και ακριβολόγος, έπρεπε να πεί :Αγαπητοί συντοπίτες μου, η κυβέρνηση την οποία υπηρετώ, σας δούλεψε κανονικά !!!.
ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΨΑΝ πράγματι. Αλλά έχουμε άπαντες ευθύνες γιατί δεν καταλάβαμε που πήγαινε το πράγμα. Κι όμως ήταν φανερό! Δέκα μήνες από την ημέρα που ανέλαβε η ΝΔ την διακυβέρνηση της χώρας, μέχρι τον περσινό Νοέμβριο, δεν είχαν προχωρήσει στην αξιολόγηση των προσφορών που κατατέθηκαν μετά τις προκηρύξεις μελετών που έκανε ο ΟΣΕ επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Κι εμείς περιμέναμε απαθείς !!
Το Νοέμβριο του 2004 ο ΟΣΕ αποφάσισε να επαναπροκηρύξει πίσω, από την αρχή τις μελέτες με το αιτιολογικό ότι οι υπηρεσίες του, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων και φόρτου εργασίας δεν προλάβαιναν να κάνουν την αξιολόγηση των προσφορών. Και με την δικαιολογία πως τώρα θα προκηρύξουν ολοκληρωμένες μελέτες κι όχι μόνο Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Κι εμείς πάλι δεν βγήκαμε να φωνάξουμε όσο έπρεπε.
ΤΩΡΑ αποχαιρέτα το τραίνο που φεύγει. Το ζήτημα είναι πως το έργο αυτό, το ποιο πιθανό είναι ότι δεν θα το δούνε ούτε τα παιδία μας. Για λόγους προφανείς. Γιατί όσο περνάνε τα χρόνια οι στρόφιγγες της ΕΕ κλείνουν και πολύ δύσκολα θα βρεθεί άλλη ευκαιρία αν ενταχθεί ένα έργο 2,2 δις ευρώ σε ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Και βέβαια είναι αστείο να θεωρήσει κανείς ότι το Ελληνικό κράτος θα μπορέσει να κάνει κάποια στιγμή, ακόμη και μετά από πενήντα ?εκατό χρόνια, ένα τέτοιο έργο μόνο του!
Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ κυβέρνηση δεν είναι μόνο υπόλογη σε 1,5 εκατομμύριο πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, γιατί οδηγεί στις καλένδες αυτό το έργο. Είναι υπόλογη παράλληλα απέναντι στο σύνολο της χώρας γιατί ματαιώνει έργο εθνικής σημασίας. Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας είναι ένα μεγάλο έργο υποδομής, τη σημασία του οποίου αντιλαμβανόμαστε όλοι. Η σπουδαιότητα όμως του έργου αυτού γίνεται ακόμη μεγαλύτερη με την αναγνώριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση της αναγκαιότητας ανάπτυξης του θαλάσσιου Διαδρόμου Αδριατικής ? Ιονίου ? Κρήτης ? Κύπρου που έχει επίσης ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Με τον συνδυασμό του σιδηροδρομικού και θαλάσσιου διαδρόμου, αυτό που θα πετυχαίναμε ήταν η καλύτερη διασύνδεση της χώρας με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση και την ένταξή της στο σύγχρονο και ολοκληρωμένο σύστημα Ευρωπαϊκών πολυτροπικών μεταφορών. Κι αυτό σημαίνει φθηνότερο κόστος μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων. Χωρίς την παρέμβαση τρίτης χώρας όπως γίνετε σήμερα, χώρας δηλ εκτός ΕΕ, όπως πχ η Γιουγκοσλαβία.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ δεν υπάρχει καμία για την σημερινή κυβέρνηση. Ούτε περιθώρια για άλλο παραμύθι. Γιατί τους έχω ικανούς να βγούνε και να δηλώσουν ότι το έργο δεν εγκαταλείπεται, όπως έκαναν και πρίν ένα χρόνο. Πλήν όμως σήμερα δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια. Οι μελέτες έπρεπε να είναι έτοιμες και το έργο να ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 2006!!!
ΕΛΕΝΗ ΡΕΜΠΕΛΟΥ
21.11.2005
Άρα να μην το συζητάμε το θέμα του τρένου. Θεωρείται λήξαν! Βλέπεις τα τρένα δεν πληρώνουν διόδια, οπότε προτιμήθηκε ένας ακόμη δρόμος που αφήνει και μεγαλύτερα κέρδη.
Please Σύνδεση or Δημιουργία λογαριασμού to join the conversation.